hello@nowaste.org.ua Київ, вул. Саперно-Слобідська, 25,

Майстер добрих справ

У червні 2017 року ми оголосили краудфандинг для Майстра, бо тоді ми не мали власної автівки і такий громадський сервіс опинився під загрозою закриття: http://bit.ly/2WieNZt

На той час для сервісу нам було достатньо бусика, щоб об’їхати 10–17 зупинок. Він тільки іноді бував переповненим вторсировиною, і ми його досортовували власноруч на першій станції на Михайла Максимовича.

Завдяки вам і бізнесу ми зібрали необхідну суму, і в 2018 році придбали автомобіль, розпочавши наші маршрути знову. І ми звітували про краудфандинг.

І тут ми зрозуміли, що нас, прихильників сортування, стало набагато більше. Перший виїзд на маршрут Майстра закінчився буквально через декілька зупинок, бо машина була переповнена. Після цього, щоб виконати зобов’язання перед вами, ми вирішили виводити на маршрут 5-ти тонну автівку та сплачувати її оренду з коштів меценатів — пожертв фізичних осіб і представників соціально відповідального бізнесу. Отриману вторсировину вивантажували на складі і досортовували. Тобто намагалися досортовувати.

Бо через деякий час зрозуміли, що вже не справляємося з цим завданням: кожного тижня купи пакунків зростали, а сортувальники і волонтери все одно не встигали їх пересортовувати. Для опрацювання такої кількості вторсировини нам була потрібна механічна сортувальна лінія та набагато більше місця. Ось чому на станції діє правило самообслуговування — ми не маємо ресурсів забезпечити досортування власними силами. Консультанти встигають пояснити принцип сортування і допомогти з пошуком необхідного контейнера. Одночасно біля одного консультанта чи волонтера може збиратися до 5 відвідувачів.

Із відкриттям великої станції на Саперно-Слобідській, 25 а також #SilpoRecycling (тепер їх три) наші витрати збільшилися — на оренду, логістику й зарплату працівників. Зараз вільних коштів на оренду 5-тонника в нас немає: все йде на фінансування роботи громадських станцій. Сам Майстер завжди в роботі — він працює іноді 7 днів на тиждень, обслуговуючи 4 станції сортування та вивозячи відсортовану вторсировину. Без цієї автівки підтримувати роботу станцій було б просто неможливо. Тому не думайте, що покупка авто була марною. Це не так. Майстер драйвить нашу діяльність і заощаджує кошти проєкту (які б нам довелося витрачати на оренду вантажного транспорту), — щонайменше 20 тис. грн на місяць. Усю цю роботу виконує одна єдина невеличка машина, яка є у нас, тому запустити Майстра по маршруту немає ані фізичних (час, машина, водій), ані матеріальних (логістика, бензин, досортування) ресурсів.

Наша робота зараз зосереджена на розвитку громадських станцій, які є оптимальними з погляду логістики й механіки сортування. Ми прагнемо відкрити сортувальні станції у кожному районі Києва й рухатися у великі міста, щоб сортування було доступне всім українцям. Адже громадська станція сортування — це не тільки інфраструктура для сортування, а й освітня платформа, що допомагає людям наочно побачити результати відповідального ставлення до відходів і переконатися в тому, що така нова культура роздільного збору відходів здатна вирішити сміттєву проблему в нашій країні.